fredag 8. august 2014

Inspirasjon;

eller mangel på sådan.

Jeg er langt i fra et perfekt menneske. Det er jeg egentlig ganske så glad for også.

Far og sønn.
Mor og datter.

Mad mother, screaming sister. Fallen father, slaughtering son.

Slaughtering sun. My sun. Twin sun. Twin suns.
  My sun, my sun, where art thou, my sun?

Alltid solen. Gi meg solen.

Som øl i vinglass. Vingeglass. Vinger av glass. Glass uten vinger. Vingeløs. Et lass med vinger som ingen vet hva de skal gjøre med.

Oppgulp fra en stor baby. Nyfødt. Uskyldig. En grunn til å gå. Dra av sted. Langt vekk.

Det er ikke tid for å skape forandringer av stor art. Livsendrende kursomleggelse, selvpålagt ødeleggelse, alt sammen blander seg sammen og blir til et sort, medativt mangel på fokus og balansesvimmelhetssyndrom.

Slakt. Slakt av seg selv. Selvflåing. Kaste skinnet. Ytterhammen. Den ytterste hammer. Godt redskap gjør god nytte, sa mannen - han flådde merra med navaren.

Hatefull katt. Brennende linser. 

Å, du ser meg på rom nummer fem null fem.
Jeg håper du snart kommer igjen?
Du ser meg på rom nummer fem null fem.
Velkommen inn.

Mann mot mann. Men ikke på den måten.
Kvinne mot kvinne. Ei heller på den måten.
Meg mot meg. Deg mot deg.
Deg mot meg og meg mot deg.

Og på et tidspunkt er du min - mitt alt og ingenting. Elskling.

Ingen kommentarer: