onsdag 6. februar 2013

Pink Sone, Shadowdancing, ØYA

Jeg har tenkt en stund. Potensielle kandidater, både gamle og nye, for en ny allianse er under vurdering og spekulering fra min side. Flere av scenarioene vil ikke forløpe seg som annet enn tankespinn, men muligens, kanskje, vil det være et glimt av hvordan ting en gang vil være.
Så kom jeg fram til at en beskrivelse Styx uttalte om min tidligere laivsøster i Bergen mens førstnevnte og undertegnede var sammen passer nå ganske så godt på meg selv. Dette var mens jeg tenkte på Styx, Dolkedronningen og andre som ikke er verd å nevne ved navn om hvordan det var å være en involverende person og påvirkende kraft i deres liv, hvorpå en forklaring Styx kom med på hvordan det er mulig å være som studinen som så vidt meg bekjent fortsatt residerer på Vestlandet. Det at hennes ord kan brukes om meg, tar jeg egentlig ikke så tungt. Det forteller mer om meg selv i nuet, den behagelige akseptheten rundt tema og konsekvensene som følger med den.
Så, ut av det blå tok frøken S kontakt med meg igjen. Med dette i bakhode ble selvsagt nok et fantasifoster skapt, logisk nok. Likevel, selv om det er en fremtid jeg kan ønske meg og finne behag i, er det lite trolig for at situasjonene vil utspille sine roller til forslagets fordel. På en annen side, så kan det tenkes at en annerledes form for utvikling tar sted. Slikt som frøken S og jeg har snakket sammen tidligere, vil et kompaniskap innenfor gitte rammer ikke være utelukket. Dessverre har vi flere hindringer som vil sørge for en meget langsom felles reise til sådan et mål, det vil ta både tid, krefter, planlegging og vilje fra samtlige sider, noe jeg er usikker på vil holde etter hvert som vi beveger oss i den retningen de fleste andre velger å kalle forover. Personlig er jeg åpen for negativ utvikling, så vel som positiv tilbaketrekning, hopp til siden og lignende.

Og på toppen av det hele går jeg nå rundt og prøver å tenke meg til hva en kollega av meg har i hodet sent på kvelden. Som om jeg virkelig trengte enda en digresjon i topplokket.
Å, ja, digresjon. Jeg vil ha pannekaker. Fornøyd nå?

 Fine girl you are the girl I do adore
And still I live in hopes to see
The holy ground once more, fine girl you are

Ingen kommentarer: