onsdag 7. desember 2011

The Winter of the North

Så, jeg hadde det perfekte blogginnlegget forbredt i dag. Skrev det på toget, til og med. Passet enda bedre da jeg fikk vite at Hero's mor hadde drømt noe lignende, bare enda verre.*
Hero, spør du kanskje. Å. Det er en på jobben, det. En av de herligste personer jeg har møtt. Bare trist at hun skal slutte.

Det opprinnelige innlegget så sånn ut:

Jeg drømte om zombier i natt.
Fancy that.

Av rang var vi høy og lav
Selv om zombiene var mange.
Til vest var jeg selv plassert
Med status høy og verdig
Skjønt, da angrepet kom
Befant jeg meg raskt blant andre.

Vest holdt sine holdninger
Øst og jeg fant overlevelse viktigst.

Etter å ha ryddet opp i diskusjonen
Skulle vi flykte gjennom en havn.
Der hvor udøde var
Ledet jeg min flokk trygt.
Av tall mistet vi få
Men opptøyene før felles mål
Satte stopp for mang en ungdom.

Knuste neser
Knuste skaller
Og verre
Brukne ben og apatiens spinn
Dette var feller vi måtte passere
Uten å snuble i tråder av stål.
Et tåkehorn hjallet
og zombiene kom.
Selv holdt jeg dem på avstand
For min gruppes trygghets skyld.

Ingen skramme
Ingen sår
Bare glefs og skumle øyne
Drevet av sult for mørt kjøtt
Som fortsatt levde (enn så lenge).

Jeg er nok ei forbredt
Når zombiene kommer
Men det er kanskje andre.


*I tilfelle du ikke forsto, så var tema altså zombier.

Ingen kommentarer: