tirsdag 6. september 2011

Endringer

Det har nå vært stillhet fra min side en stund. Jeg har hatt et innlegg som ble skrevet sist uke, men har ikke funnet tid og sted for å publisere det. Tenkte det var greit å dele det nå. Jeg kaller det "Det er ingen venner i fulgeverdenen":

Dagene endrer seg. Jeg leser, skriver og tenker zombier. Effekten uteblir heller ikke. En lettere form for tungsinn skyller langsomt over meg. Grepet i et forsøk på å finne nye bøker å lese, historier jeg ikke allerede vet hvordan ender, annerkjenneslen om at unikhet ikke lenger er en holdbar merkelapp, den siste halvdelen av året påbegynt og akk, hvor mange andre uskrevne grunner..
En fugl stopper ved med. Kråke. Åtseleter. Den ser på meg. Venter på noe. Det er andre fugler i nærheten. Andre kråker. Duer. Men ingen som min. En kokk går forbi. Min fugl er den eneste som ikke flytter seg. Den gjør fra seg. Hadde jeg ikke sett på den, hadde det gått meg ubemerket forbi. Hva en kråke vil meg vet jeg ikke. Synd jeg ikke kan morfe den.
Dagene endrer seg. Forhåpentligvis ikke for mye.
Drage-jage-dag.
Merkelig hvordan jeg føler mer fellesskap med kråken enn de tre menneskene to benker bortenfor.
Gyldne nebb dyppet i blod. Et rovdyrs ansikt med vurderende øyne. Hvorfor ender vi alltid opp med å ødelegge til slutt uansett?
De tre menneskene sitter for nære meg til å være uforstyrrende. Heldigvis for dem må jeg flytte meg snart.

Sånn. Det var det opprinnelige innlegget. Dessverre (eller heldigvis) har jeg mer på hjerte denne gangen. De (ArenaNet) har sluppet mer informasjon vedrørende Guild Wars 2. Som følge av dette har jeg utviklet en ny karrakter. Navnet vil jeg ikke røpe enda, men jeg kan gi en lettere beskrivelse likevel. Hun (ja, jeg har en tendens til å helle mot det kvinnelige kjønn når jeg spiller på nett, det er jeg fullstendig klar over) er sylvari av rase og necromancer av yrke. Siden disse skapningene ikke har vært i verden særlig lenge er det meste nytt for dem, noe som kan skape mange herlige rollespillsituasjoner. Min karrakter har funnet døden sterkt fascinerende og forsøker å utfolde seg, både praktisk og teoretisk, innenfor dette temaet. Forestill deg en mer vissen planteversjon av et menneske, så har du et godt bilde av henne. Vil du vite mer?

Min andre karrakter i dette universet er en Char Guardian. Drevet at lojalitet til sitt regiment, sin legion og sin rase, er denne hardføre krigeren enda verken desillusjonert eller kynisk når det kommer til krig og indre stridigheter. En slags mer menneskelig utgave av Miko, både effektiv og brutal, men også mild og ettertenksom. Ærefull, fåmælt og handlingsrettet.

Hva kan jeg si? Jeg gleder meg!

Ingen kommentarer: