torsdag 7. april 2011

Hjemlengsel

Det er nå snart en uke siden jeg dro hjemmefra. En uke hvor mye har hendt. At det skulle bringe frem denne følelsen var ikke noe jeg hadde regnet med på forhånd.

Tema tillit dukker opp i hodet mitt og jeg får det bekreftet at jeg ikke stoler på noen, ikke en gang meg selv. Det er sårt å si det, men denne overhengende følelsen av maktesløshet og mistro tærer mer og mer på meg.

Av og til lurer jeg på om det er lurt å slippe meg ut i verden.

Å savne noe eller noen er ganske så normalt. Å savne et hjem, et sted å kalle sitt eget, faller nok også i den katogorien. Ansvaret som et hjem fører med seg vet jeg ikke om jeg kan påta meg for andre, men med meg går det fint. Likevel kan du ikke beskylde drømmer for å være annet enn det de er.

Jeg savner deg.

Ingen kommentarer: