lørdag 30. april 2011

Fightingbird flyr solo. Minion binger godhet. Mobeus... Mobeus, ja.

Jeg har ikke blogget på over en uke. Tror det er fordi mailen min ble låst og det neste innlegget befant seg der. Æsj.

Skyggedanseren, Dolkedronningen og Zombiedamen, eh? Takk.

Det er Dronningens Dag i dag. Nederlandsk høytidsdag. Ikke det at jeg bryr meg.

"Det var ikkje deg da du smilte
Då var det di mor eg såg"

Dessverre var det nettopp det.

Hjerteknuser
Du og meg er like som et par dråper vann
I hvert fall hvis du tør og spør han
Eg pleier å sette på ei plate som du for meg sang
Heilt til eg sovna i ditt fang

Før såg eg ingenting og det eg såg forsvant
Men nå ser eg alt det som du ser
På min fing har eg ringen din og på ringen står det blankt
At du er min hjerteknuser

Lurer på om du finst der ute nå
Send eg mine tanker kjenner du de då
Send meg et hint så skal du få

Sjøl om han forteller lite og minnene er få
Fins ting han aldri kan ta meg i frå
Som då me sprang øve plantasjen eg gjemkte meg i strå
Du telte til hundre eg vett at du såg

Lurer på om du finnes der ute nå
Send eg mine tanker kjenner du de då
Send meg et hint så skal du få
Eg vanner mine planter og pleier det eg sår
Sekundene tikker, minuttene går
Og det går dager og det går år
Og den som lever får sjå

Kanskje du ikkje fins lenger kanskje det er håp
Kanskje du ikkje tenker på meg heller
Men eg venter på den dagen at me er ute og går
Du bøyer deg ner og eg står på tå

Lurer på om du finnes der ute nå
Send eg mine tanker kjenner du de då
Send meg et hint så skal du få
Eg vanner mine planter og pleier det eg sår
Sekundene tikker, minuttene går
Og det går dager og det går år
Og den som lever får sjå

Den minner meg om en jeg vet, gjør den ikke?

Det er vanskelig å komme med digresjoner langs magen
For i kveld blir jeg tatt fri
Tralle bortover langs gangen med sag i hånden
I en stol ved kroken sitter samemannen
Slips og stol sår på menyen
Ingen som vet, men det er også tingen
Det var det ingen som visste

Jeg ba om et glass vann uten sprekk
Fikk en plastkopp med hank og kvekk
Der var det en frosk på den kopp
Og på væsken måtte det brukes mopp

Patetisk, er det ikke?

Ingen kommentarer: