søndag 6. februar 2011

Say Hello To My (New) Friend:‏

Minion! (Det nye callsignet til JJ.) Apollo var det hun begynne som, men dette satt i følge damen ikke helt rett. Så, etter å ha sett noen episoder av Criminal Minds forsøkte jeg meg på å omtale henne som JJ. Dette ble, beklageligvis, heller ikke satt så særlig god pris på. Men, etter en felles vakt med to langs rekka og en bak roret kom det opp noe som kunne brukes: Minion! (Jeg beklager, men Prinsessa var allerede tatt lenge før deg.) Du kan trøste deg med at du har vært med på å skape et helt nytt laivunivers helt uten å gjøre annet enn å være deg selv og la fantasien min leke litt for seg selv. Denne ideen (Velkommen til en aften blant de onde trollmennene!) kommer jeg til å la gjære på samme hylle som eventyrkveldsfeiringenen, men på en annen flaske.
Callsign nummer to – Fightingbird. Ikke spør meg om hvorfor sinna fugler driver med kung fu, for det kan jeg ikke svare på. Uansett, nok om det.


”Vi er konservative og kaller oss selv for trollmenn selv om det kan være kvinner i våre rekker.”
Darling, jeg digger det allerede!


Siden vi alle er enten på en eller annen måte påvirket av, vel, noe, betyr det at jeg kan vrøvle i vei som en annen gal mann på et rusbringende stoff (endorfin, morfin, alkohol, tobakk, blod, sopp, søvn eller hva nå enn det er du foretrekker å bli borte på). Vel, selv en gal mann kan ha et poeng, kan han ikke? I den tro, håp og kjærlighet kaster jeg meg inn i et nettverk av løse tråder, hjernespinn og sprengte stemmer. Men det blir først en annen gang, for i denne posten skal jeg fokusere på noe helt annet, og det er nemlig laiv.
I litt over fire år har jeg holdt på med denne hobbyen. Spilt rolle, kjøpt kostyme, sydd kostyme, improvisert, fått levd ut sider av meg selv jeg ikke kan benytte med god samvittighet i denne verden, skrevet roller, brukt og benyttet meg av inspirasjon, hatt et utall mange kvelder, dager og møter med andre folk som skulle på samme laiv som meg selv og helt sikkert gjort enda mye mer også. Men det mest vesentlige av alt er at jeg har hatt det gøy. Jeg har rett og slett storkost meg. Funnet min nisje, så å si.


To ting. Du trenger ikke noe mer enn dette når Zombiene kommer!
Blankvåpen? Ja takk! Jeg tenker bestillingen tikker inn raskere enn den burde…

Oh, baby.

Ingen kommentarer: