fredag 24. desember 2010

Winter Wonderland

Sleigh bells ring, are you listening,

In the lane, snow is glistening

A beautiful sight,

We're happy tonight.

Walking in a winter wonderland.


Gone away is the bluebird,

Here to stay is a new bird

He sings a love song,

As we go along,

Walking in a winter wonderland.


In the meadow we can build a snowman,

Then pretend that he is Parson Brown

He'll say: Are you married?

We'll say: No man,

But you can do the job

When you're in town.


Later on, we'll conspire,

As we dream by the fire

To face unafraid,

The plans that we've made,

Walking in a winter wonderland.


In the meadow we can build a snowman,

And pretend that he's a circus clown

We'll have lots of fun with mister snowman,

Until the other kids knock him down.


When it snows, ain't it thrilling,

Though your nose gets a chilling

We'll frolic and play, the Eskimo way,

Walking in a winter wonderland.


Jeg hadde egentlig tenkt å la dette stå alene, men enkelte aktuelle hendelser må bli tatt med i betraktningen. Jeg klarte nemlig å låse meg ute av skapet i garderoben.
Teknisk sett var det egentlig ikke min skyld heller. Personen som sveiper over gulvene var sikkert litt raskere enn hva som er godt for et lite sort tøystykke som ser ganske så feilplassert ut. Og siden folk stadig glemmer ting der herrene skifter kan man lett forstå at det lille sorte tøystykket ble et offer for søppelkassepolitikk og rengjøringsvirke. Og for andre gang i mitt liv har jeg måttet vandre ut av rennende vann uten å kunne komme til klærne mine. Lettere mistenksom over hva det er som kunne ha funnet sted trasker jeg av sted, kun iført et håndkle rundt livet, for å prate litt med rette vedkommende. Kan ikke si jeg følte meg helt på topp barbeint vandrende gjennom ganger folk normalt bruker yttersko og støvler, men det kunne heller ikke gjøres på en annen måte. Jeg fant mannen jeg ville ha tak i, forklarte situasjonen, fikk fremskaffet mitt lille sorte tøystykke med nøkkel i og en god latter i etterkant fra de som ble dratt med inn i situasjonen. Kan ikke si jeg ikke bebreider dem heller.


God jul, alle sammen.

Ingen kommentarer: