fredag 3. desember 2010

Pain... Agony... My hatred burns through the cavernous deeps.

Nok en snøstormreferanse. Kudos til den som gaper (eller har gapt) over denne godbiten.

Soundtrack - Wuthering Heights av Kate Bush. Jeg var i den type humør da jeg skrev dette og har lengtet lenge etter å slippe denne linken. Musikkvideoen fra da sangen ble sluppet i USA befinner seg her. Den britiske versjonen har bedre lyd, men jeg liker den andre bedre rent visuelt. Mest fordi den minner meg om en liten heks fra Tellus Anima... Men det har ingen ting med saken å gjøre, har det vel? *kremt* La oss gå videre til neste avsnitt, skal vi?

Jeg er en kjøtteter. Dette er ikke noe jeg skammer meg over å innrømme. Tvert om, jeg er stolt av å kunne si til meg selv (og alle andre som tilfeldigvis befinner seg innenfor informasjonsradiusen (Selve ordet ”informasjonsradiusen” tok Word helt pent, men ”kjøtteter” måtte det selvfølgelig komme en rød strek under. Av og til forstår jeg virkelig ikke logikken bak Wordbaserte mailsystemer.)), jeg spiser kjøtt. Tross alt ble jeg oppdratt til det.

Det slo meg da jeg var på butikken i går morges og tittet tilfeldig ned i handlekurven at nærmere halvparten av varene hadde dyrisk opprinnelse. Etter et kort overblikk kunne jeg konstantere at vi hadde hest, sau, kylling, kalkun, storfe, reinsdyr, pølser, servelat, vossafår, skinke, joikakaker, fårepølse – alt utenom svin var med oss på vei mot kassen. (Lang historie om hvorfor grisen er utelatt, kortversjonen er at vi ikke følger Muhammeds vei på dette punktet. Fisk, derimot, står høyt oppe på listen.) Nå var kurven halvfull, så jeg sjekket resten også. Dette besto av grønnsaker, frukt, juice, samt diverse bakevarer som egg, grov rug og fløte. Man skal da ha et sunt kosthold, skal man da ikke? Dessuten har tunge handleposer sin egen sjarm.

Først, så får du mus som advarsel!

Sagt til meg i symbolsk og bokstavelig betydning av Ekorn, dog under noe mentalt pinlige og smertefulle omstendigheter. Om det var Ekorn eller meg som fikk mest ut av situasjonen er fortsatt usikkert. Vakkert. And, if by pretty you mean ”daintily leaping about as though donned in a magenta-pink tutu”, then yes.

Varm Cola eller kald Pepsi? Om du MÅTTE velge, hva ville du valgt? Wow, selvsagt!

Ingen kommentarer: