fredag 1. oktober 2010

18 år gammel japansk jente

Hvorfor er det så sport oppstyr rundt konseptet 18 år gammel japansk jente? Kan forstå det, skjønne det, ønske det selv, men likevel! Et konsept samtlige fire kollegaer på vakt så å si samtidig takket ja til og smilte lurt av (vel, egentlig bare tre av dem da en foreslo det til å begynne med, med det har ingen ting med saken å gjøre). Greit, greit, om jeg ble tilbudt en 18 år gammel japansk jente ville jeg helt sikkert ikke sagt nei nå som jeg har fått tid til å tenke meg om, men at det var såpass stor oppstandelse og enighet rundt tema gjør meg nesten litt skremt, altså. Jeg er ikke vant til at folk er enige om ting og tang. Konflikter, ulikheter, hver sin lyst og alt sammen, ikke sant? En skulle knapt tro at ristet brød hadde blitt funnet opp på mine medarbeidere bak skranken. Nå, det er selvsagt omstendighetene til denne 18 år gamle japanske jenta som vil kunne være fornøyelige, smakfulle og underholdende, for det er mye som skal klaffe utenom fantasien. Kan fire ganske forskjellige mennesker ha en ganske lik fantasi? I så tilfelle er jeg fristet til å beskylde samfunnet. Det er samfunnet som er skyld i at folk i sort dresskode begynner å psykisk sikle og slikke seg rundt leppene, det er jeg nå helt logisk overbevist om. Derfor skal vi gjøre et forsøk. Kunne DU tenke deg en 18 år gammel japansk jente? Nå? Hm? Hørte ikke? Nei, det var nettopp det jeg tenkte meg. Slemt samfunn, slemt samfunn!

Ingen kommentarer: