mandag 17. november 2008

Sørlandet

er mangt og meget om sommeren. Hestehagen om senhøsten var ikke mangt og meget, det var mer hytte og nattekulde enn idyll og lettkleddhet. Glemte å ta med meg både sovepose og ullsokker, så joda, det var impulsløsninger og dette-fikser-vi-holdning. Og House. Masse House. Og trevegger.

Kommet videre og gått tilbake, lett etter gamle skrømt fra barndommen i munnhulen (blant annet den onde dragen Plakk), toget etter planen (og når jeg sier "etter planen" mener jeg "etter beregnet ankomst", altså forsinkelse), sett formen bli smeltet av en blå bag, søkt opp mangelfulle ettelatenskaper på weben sammen med mine medsammensvorne søsken av felles minner og behag, oppdaget øyeblikksgleden av å kaste et stort stykke hardt tørt brød i vannet til endene - dead duck day - og savnet puta mi i to netter. Og hva bedre? Jeg manglet bok to i serien jeg leste på, så verken søvn eller hygge ble det mye av på vei opp igjen. Meeen det kunne vært verre.

Ingen kommentarer: