torsdag 24. juli 2008

Nattevakt på Bristol

Som alle andre unge menn i arbeidstøy er jeg nødt til å gjøre det som tøyet krever - å ha det på mens jeg arbeider. Heldigvis for meg er det snakk om bukser med press i, dressjakke, hvit skjorte og mørkt slips. Kan en mann som elsker å kle seg pent være mer fornøyd? Tror ikke det nei.

Nevnte jeg at klokken er 01.23 på natten da jeg kastet et blikk på tidsmåleren? Joda, jeg har drømt, bokstavelig talt, om det å være nattevakt. Hvorfor? En får være oppe midt på sorteste tiden av døgnet og likevel få betalt for det. Kan det hende at slik en faktor gjør seg gjeldende ovenfor min gode stemning? Ytterst sannsynlig, ytterst sannsynlig.

Fascinerende hvordan ting kan endre seg, fascinerende hvordan det aldri viser seg å være slik du forutsa det skulle bli. Planlagte hendelser vil ikke forløpe seg slik de ble tiltenk. Ikke alltid. noe som forklarerer hvorfor jeg står her midt på natten og taster et meget sent (eller meget tidlig) blogginnlegg. Likeså er det en henvisning til min situasjon: Jeg har to valg. Det ene eller det andre. Ingen av delene er rett, ingen av delene er galt. Ergo må jeg bare gå for det minste av to onder. Logikk og sunn fornuft var noe jeg skulle holde meg borte fra, sa horoskopet mitt. Men hvem bryr seg om slike ting uansett? Ikke jeg, i alle fall, selv om jeg kunne kjenne meg igjen i det.

Uansett. Torskerogn er ikke det som faller oftest fra himmelen, og skjøre stører er ikke i evighetssjøen på torsdag. God natt og god morgen, min lille. Glad i deg.

Ingen kommentarer: