mandag 2. juni 2008

Front desk

Det er mandag og enda to timer til jeg går av vakt. Om syv og en halv time skal jeg stemple meg inn igjen også. Varmen og personalfesten søndag har tatt knekken på mesteparten av oss som fortsatt er på jobb. All ære til de som klarte førstevakten!

Varmt. Veldig varmt. Og en av servitørene ser skremmende ut som en jeg ikke forventer å se i forkle og uniform. Etter å ha fått en liten sjokkopplevelse hver gang jeg støtte på henne fikk jeg høre at hennes dialekt ikke passet, så det kunne ikke være en av storesøstrene hennes. Likevel var jeg for feig til å spørre uansett, og nå har hun fri.

Merkelig så lite følelseslivet mitt er disse dager. Likgyldighet har erstattet mild forvirrelse og plagsomme tanker rettet mot en kant jeg ikke helt tør å bevege meg. Ikke enda.

Språk. Språk og varmeovn på rommet med over 20 grader Celcius ute. En skulle tro enkelte personer var unormale.

Sko som tripper. Sko som tripper. Sko som gjør vondt på føttene. Sko som er hvite med høy hel.

Phantom of the Opera på piano fra Vinterhaven. God mann, god musikk. Alt for sjelden jeg kan finne musikalsk hodeklarner. Det hjelper så lenge sangen varer (dvs i under fem minutter).

"You must reamember this - a kiss is but a kiss, two lovers fade away, as hearts go by."

Ingen kommentarer: