lørdag 8. mars 2008

Die Polizei og besøk på resistansen

For dem som ikke forstår henvisningen, så var, ER, Kaizers i hovedstaden, i skrivende stund. Sentrum Scene, Maskineri (deres etterlengtete nye album), ny turnè og nytt sceneshow, allsang og gåsehud, stagediving og overrekkelse av champagne til lydmann Berntsen som takk for sin konsert nr. 500 med bandet. Dessuten var det en fyr som minnet om Ambros der også. Det var han som kom med flasken alkohol til the Jackal og prøvdekjørte gitarene.

Resistansen er verd et besøk og minst 41 nye etter det. Becksen-Chan og Marte-Chan har virkelig gjort det til noe stort. For Marcello sin kjeller er ingen vanlig kjeller, som dere må huske på. En uforglemmelig aften.

Die Polizei, fellesskapet, Fellesskapet. Av og til kunne jeg trengt en jerk i hodet mitt som styrte verden for meg. Sjokoladeboller fra Deli må spises oftere, helst sammen med Oreokjeks.

Det er en grå dag. En grå og slisom dag. En dag uten revolver, bare støt. Tatt i betrakting tidligere form er denne dagen en treer.

...

Herr Poizei
Herr Polizei
Du finner meg aldrien
For eg har gått av stien
Herr Polizei

...

Bake boller. Bake mange boller og spise dem ferske med sjokolade i. Fissk!

Ingen kommentarer: